Wayve, otonom sürüşte çığır açmaya hazırlanıyor

Wayve, Otonom Araç Teknolojisinde Yenilikçi Adımlar Atıyor

2017 yılında kurulan Wayve, otonom araç teknolojisi alanında önemli bir yere sahip. CEO Alex Kendall, şirketin odak noktasının ucuz işletilebilir ve geniş uygulama yelpazesine sahip bir otonom sürüş yazılımı geliştirmek olduğunu vurguluyor. Bu yazılım, robotaksilerin yanı sıra gelişmiş sürücü destek sistemleri ve robotik sistemler için de kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır.

Wayve’nin veri odaklı öğrenme yaklaşımı, sensörler aracılığıyla (kameralar gibi) alınan verilerin doğrudan aracın sürüş davranışına dönüştüğü bir strateji üzerine kuruludur. Bu yaklaşım sayesinde HD haritalara veya kurallara dayalı yazılımlara ihtiyaç duyulmaz.

Şirket, son iki yılda 1,3 milyar doların üzerinde yatırım alarak büyük bir büyüme kaydetti. Wayve, sürücüsüz yazılımını otomotiv ve filo ortaklarına lisanslamayı planlamaktadır. Henüz otomotiv ortakları açıklanmamış olsa da, şirket, farklı araç tiplerine yazılımlarını entegre etmek için OEM’lerle görüşmeler yapmaktadır.

Ucuz ve Etkili Çalışan Yazılım

Wayve’nin en büyük avantajlarından biri, yazılımının mevcut sensörlerle uyumlu bir şekilde çalışabilmesidir. Lidar teknolojisine gerek olmadan çalışabilen yazılım, OEM’lerin ek donanım yatırımı yapmasına gerek kalmadan entegre edilebilir. Ayrıca Wayve, herhangi bir GPU üzerinde çalışabilen “silicon-agnostic” bir yaklaşım benimsemektedir.

Kendall, “ADAS’a giriş yapmak çok kritik çünkü bu, sürdürülebilir bir iş kurmanıza, büyük ölçekte dağıtım yapmanıza ve sistemi Level 4’e kadar eğitmek için gerekli veri maruziyetini elde etmenize olanak tanır” şeklinde konuşmaktadır.

Level 4 sürüş sistemi, çevresel koşullar altında kendi kendine navigasyon yapabilen bir sistem anlamına gelir, yani insan müdahalesine gerek kalmaz.

Eleştirilere Yanıt

Wayve, otonom sürüş yazılımını önce ADAS seviyesinde ticarileştirmeyi amaçlamaktadır. Lidar teknolojisine ihtiyaç duymadan çalışabilen bir AI sürücü geliştirmiştir. Wayve’nin yaklaşımı, farklı sürüş ortamlarında genelleme yapabilen veri odaklı AI modellerinin ölçeklendirilmesine odaklanmaktadır.

Wayve, en son jeneratif dünya modeli GAIA-2’yi tanıtmıştır. Bu model, otonom sürüş için gerçek dünya verilerini işleyerek sürücünün daha esnek ve insan benzeri davranışlar sergilemesini sağlamaktadır. Şirket, jeneratif yapay zeka simülatörlerine dayanarak teknolojisini test etmektedir.

Related Posts

Next Sosyal’den 1 milyonuncu kullanıcı için hediye kampanyası

TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, Türkiye’nin yeni sosyal medya platformu Next Sosyal’in, 1 milyonuncu kullanıcıya yaklaştığını açıkladı.

Gökyüzünde şölen; gök taşları “ateş topları” gibi görünecek!

Gökyüzünde şölen; gök taşları “ateş topları” gibi görünecek!

Samsung bazı modellerinin fişini çekti: Artık güncelleme almayacaklar

Teknoloji devi Samsung duyurduğu güncelleme planında 3 modele yer vermediği görüldü.

Evrenin sırlarını açığa vuran yıldız sistemi

Çinli gökbilimciler, uzayın derinliklerinde eşine az rastlanır bir yıldız sistemi keşfetti. Bu sistem, bir pulsar ve onun yörüngesindeki bir yıldızın karmaşık dansından oluşturdu. Pulsar, yani ışık saçan, yoğun ve hızla dönen bir nötron yıldızı …

Kullandıktan sonra mutlaka fişten çekilmesi gereken üç cihaz

Birçok elektronik cihaz ve ev aleti, kullanılmadıkları zamanlarda fişe takılı kaldıklarında enerji tüketmeye devam ediyor.

Sam Altman ChatGPT’nin yeni yapay zeka ajanı hakkında uyardı: “Riski büyük

OpenAI’nin kurucu ortağı ve CEO’su Sam Altman, ChatGPT’nin yeni tanıtılan “ajan” işlevi hakkında kullanıcıları uyardı. Şirketin aldığı güvenlik önlemlerine rağmen, bu sistemlerin kötü niyetli kişiler tarafından manipüle edilme ihtimaline dikkat çeken …