Türk moda endüstrisi dış gücü koruma adına Paris yolcusu

İZMİR (İGFA) – Hazırgiyim sektöründe dünyanın en büyük buluşmalarından birine sahne olan Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı, 11-13 Şubat 2025 tarihlerinde düzenlenecek. Türk moda endüstrisi, 26 firmayla bu büyük şölende yerini alacak.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2025 yılında Munich Fabric Start the Source Fuarı ile başlattığı tanıtım atağının ikinci halkasını Fransa’da ekleyecek.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler Konseyi Üyesi ve Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, moda sektöründe dünyanın önde gelen ve en prestijli fuarları arasında yer alan ve senede 2 kez düzenlenen Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’na, 18. kez milli katılım organizasyonu gerçekleştirecekleri bilgisini verdi.

Türk moda endüstrisinin en büyük ihraç pazarının Avrupa Birliği olduğuna dikkati çeken Sertbaş, “Avrupa’da ekonomik resesyon hazırgiyim talebinde daralmayı beraberinde getiriyor. PV Fuarı’nın gündeminde sürdürülebilir, çevre dostu üretim ve dijital uygulamalar olacak. Türk hazırgiyim sektörü olarak yeşil dönüşüme hazır olduğumuzu alıcılara göstermek istiyoruz. Avrupa pazarındaki resesyon tablo yetmezmiş gibi, Türk hazırgiyim üreticileri olarak son dönemde yüksek enflasyon, düşük kur baskısı nedeniyle maliyet avantajımızı da kaybettik ve rekabette zorlanıyoruz. Bizim AB pazarındaki konumumuzu koruyabilmemiz, bu pazarı Hindistan, Vietnam ve Tunuslu rakiplerimize kaptırmamak için müşterilerimizle daha yoğun ilişkiler kurma zorunluluğumuz var. O nedenle Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu uzun yıllardır başarıyla yaptığımız Fransa’daki Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’nı ve Almanya’daki Munich Fabric Start the Source Fuarı’nı çok önemsiyoruz. Bu fuarların eylül ayında düzenlenecek olan organizasyonlarında da yerimizi alacağız” diye konuştu.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, Türk Moda Endüstrisi olarak Çin, Bangladeş ve İtalya’nın ardından Fransa’nın dördüncü büyük tedarikçisi olduklarına vurgu yaptı. PV Fuarı’nda, Türk hazırgiyim üreticileri olarak en yeni koleksiyonlarımızı uluslararası alıcılara sunarak sektörü ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etme çabası içinde olacaklarını dile getiren Uğuz, “Türk moda endüstrisi olarak 2024 yılı Şubat fuarında da 26 firmayla yerimizi almıştık. Bu senede 26 firmayla katılıyoruz. PV’de gücümüzü koruyoruz. EHKİB olarak 2025 yılını 4 milli katılım fuarıyla kapatmayı hedeflerken, Kuzey ülkelere sektörel ticaret heyeti düzenlemeye yönelik temaslarımız sürüyor” dedi.

Related Posts

Eski abiyesi olan paraya para demiyor!Her ilden yoğun talep görüyor

13 yaşında arkadaşlarına ve kendisine gömlek dikerek mesleğe başladıktan sonra, kursa gitmeden modaya adım atan Bursalı kadın girişimci Filiz Çekil; bugün sanatçılara özel tasarımlar yapıyor. Çekil, pandemi döneminde insanların kıyafet diktirmeye …

Washington’dan Brüksel’e tarife resti: ABD, AB gıda ürünlerine yüzde 17 vergiyi masaya koydu

ABD ile Avrupa Birliği arasındaki ticaret müzakerelerinde gerilim tırmanıyor. Trump yönetimi, AB menşeli tarım ürünlerine yüzde 17’lik yeni bir gümrük vergisi getirme tehdidinde bulundu.

Trump’tan “tarihi” ekonomi hamlesi: Bütçe açığını 3,4 trilyon dolar artıracak yasa onaylandı

ABD Başkanı Donald Trump, dev vergi indirimleri ve harcama kesintileri içeren düzenlemeyi imzalayarak ikinci döneminin ekonomik temelini attı.

Spotify’dan soruşturma açıklaması: Fazla yorum yapamıyoruz, Türkiye’ye olan bağlılığımız açık

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’a yönelik müzik listeleri nedeniyle Rekabet Kurulu tarafından Spotify’a inceleme başlatıldı. Spotify konuya ilişkin ayrıntılı bilgiye sahip olmadığını belirterek, “Şu aşamada daha fazla yorum yapamıyoruz. Türkiye’ye olan bağlılığımız son derece açık. ” ifadelerini kullandı.

Bu mesajı açanın hayatı kararıyor! Genç, yaşlı, çocuk bile fark etmiyor

Bu zamana kadar yaşanılan dolandırıcılık olaylarında dolandırılan kişiler olarak yaşı ilerlemiş insanlar öne çıkıyor. Ama yeni istatistiklere göre bu durum tamamen değişti. Dolandırıcılar artık ilk olarak gençleri hedef alıyor. Gelişen teknoloji …

Azerbaycan Rusya’yla ekonomik işbirliğini askıya alırsa ne kadar kaybeder?

Rusya ile Azerbaycan arasında yaşanan gerilimli süreç nedeniyle Bakü’nün Rus pazarından çekilmesi halinde Azerbaycanlı şirketlerin yaşayacağı kaybın bir hayli yüksek olduğu görüldü.